Ut med det gamla, in med det nya

Fyra dagar har redan hunnit gå på det nya året, 2015. Kommer nog ta ett litet tag att vänja sig vid att skriva 5 istället för 4, precis som vanligt. Och precis som i början av 2014 hoppas jag att detta året ska bli bättre än det förra. Har haft ett par jobbiga 2,5 år och tycker liksom det är min tur nu. Min tur att sluta trampa vatten och ta mig upp på land, för att använda en bra beskrivande metafor. För det känns faktiskt så, som att alla andra har tagit sig upp på stranden medan jag fortfarande trampar vatten. Men min tid kommer och jag ska försöka göra mitt bästa för att skynda på den lite. 2014 var dock inte helt nattsvart utan innehöll faktiskt några ljusglimtar (klicka på länkarna för att läsa mer).
 
  • Vi hade söta små harpaltar som skuttade runt i trädgården, och så blev vi med katt
  • Min c-uppsats blev ÄNTLIGEN godkänd.
  • Hade sommarjobb och därmed råd att ta en tur norrut.
  • Släkten utökades med inte mindre än tre små bebisar.
  • Fick äntligligen tummen ur och hälsade på en kompis, vilket vi pratat om i ca 1 år.
 
Några fler ljusglimtar har säkert visat sig men såhär på rak arm så är det dessa som pluppar upp i minnet. Tyvärr slutade året i moll då vi på nyårsafton fick nyheten att en morbror till mig hastigt gått bort. Vi brukar inte träffas så ofta i släkten men påverkad blir man ju och det la sig en dämpad stämning över tillvaron och jag tänker såklart på min moster och kusiner samt kusinbarn. Samtidigt ger det lite perspektiv på livet. Så jag tänker försöka ha en positiv inställning och göra mitt bästa för att ändra på de saker jag är missnöjd med.
 
Och enligt ett horoskop jag läste ska det hända mycket på alla plan - nya vänner, obehagliga sanningar som leder till att jag får mer respekt och så är bostadsfrågan på tapeten. För en gångs skull tycker jag faktiskt att horoskopet "makes sense" och jag tänker hålla tummarna för att det slår in =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: