Babies, Babies, Babies!

Det bokstavligen kryllar av ungar i omgivning just nu, både människorbebisar och djurbebisar.. En kusin fick barn i januari och två kusiner väntar barn i september.. Dessutom har fågelungarna börjat komma fram från sina gömslen och så harpalten då, som visade sig vara fler.. Och snart är det väl dags för nästa kull harpaltar..
 
Foto: Pappa
 
 
 
 
Mamma eller Pappa Hare
 
Tal- eller Dubbeltrastunge
 
Och en liten Sädesärleunge, som inte riktigt fått grepp om svansgunget utan snarare körde ett kroppsgung
 
En liten tråkig nyhet dock, i harpaltsföljetången: Vad vi trodde var en harpalt visade sig, som ovan nämnt, vara fyra stycken. Pappa tog bilden på de tre förra helgen tror jag och fram till igår trodde vi att det bara var de tre men jag såg fyra igår och alla verkade ungefär lika stora, eller små.. När jag kom hem igår fick jag dock veta att mamma fått ringa efter en av våra grannar uppe i byn som jagar, så hon fick komma hit med byssan.. En av ungarna hade blivit skadad. Exakt hur det gick till vet vi inte men det står mellan påkörd av bil eller sparkad av häst, så nu är det bara tre ungar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: