Lugnet efter stormen

Nästan på dagen 10 år efter stormen Gudrun drog stormen Egon förbi över Småland, Gudrun 8-9 januari 2005 och Egon 10-11 januari 2015. Kommer faktiskt inte ihåg så mycket från Gudrun mer än att jag hade klasskamrater som bodde på landet som fick duscha i skolans omklädningsrum. Men vi bodde ju i stan så vi påverkades ju inte lika mycket, kan varit något träd som föll i skogen bakom huset men inte mer än så. Den här gången bor vi ju dock på landet så då blev det lite mer märkbart att det stormade. Gick och lade mig ca 23.15 och hör hur det brakar till utanför huset, ett av träden på vår uppfart hade rasat in i grannens trädgård. När jag vaknade på morgonen sen så hade halva vårt körsbärsträd också stupat. Enligt pappa är det fyra granar som gått ner också. Men det blev aldrig strömavbrott. Somnade dock inte förrän 04 då huset knakade och något slog mot husväggen, och sängen skakade. Och nej, jag inbillade mig inte. Jag låg blickstilla och kände ändå skakningar, så det så! ;)
 
Utöver de träd som gick ner på vår gård så syns det avbrutna grenar och rotvältor lite här och var på vägen in till stan. Tror jag räknade till 5 träd som legat över vägen som de varit ute och röjt undan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: