Back To School

Hela första delen av hösten gick jag och bara väntade på att min sista kurs på socionomprogrammet skulle dra igång och sedan en vecka tillbaka är den det och allt jag vill är att den ska vara slut. Är såå trött på detta program och på universitetet. Varför har du sökt kurser till våren då?! Kanske någon undrar, om jag nu är så trött på skolan.. Men det har faktiskt mest med själva universitetet att göra.. Vill komma bort från dåliga minnen och börja om igen och de kurser jag sökt har jag ju faktiskt valt själv. Jag vill gärna tro att det ska göra att det blir lättare att plugga. Detta har dock alltid varit ett av mina problem. Jag älskar att lära mig nya saker och tycker att det finns väldigt många olika intressanta saker som jag vill lära mig mer om, samtidigt som jag aldrig varit något läshuvud när det kommer till kurslitteratur och faktaböcker. Men som sagt, jag VILL ju läsa de kurser jag sökt till våren så kommer jag in och kan flytta hemifrån kanske min spärr släpper, kanske kan jag äntligen gå vidare med mitt liv.
 
Den nya kursen då, vad handlar den om? Vi ska göra en interventionsplan till ett fiktivt case. I mitt fall en 14 årig pojke som har problem hemma, vilket visar sig i skolan där det går allt sämre. Vad jag ska göra är då att utreda problemen, utifrån en massa olika perspektiv (bl.a. organisatoriskt-, professionellt- och brukarperspektiv) och föreslå relevanta interventioner. Hela tjugo sidor ungefär ska arbetet bli och jag har fram till nyår ungefär, tror det ska in den 2 januari. De som skrivit den innan säger att den är rätt så jobbig och jag är beredd att hålla med. Har ingen erfarenhet av varken socialtjänst eller myndighetsutövning och som sagt, inget läshuvud. Men vi har två grupphandledningstillfällen som jag hoppas ska vara till hjälp. Wish me luck!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejaheja!
Det är tufft - men inte värre än det du redan klarat av! ☺ Du kan - fokusera på det och bygg därifrån!
KRAM

2014-11-17 @ 17:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: