Alla Helgons Dag

Jag tillhör den där lite "konstiga" skaran som mot slutet av sommaren längtar efter hösten. Skiftningarna i naturen, kylan, den friska luften och mörkret. Jag ser fram emot att få ta på mig halsduk och en lite tjockare jacka. Kan inte förklara varför men vi kan väl säga att det beror på att jag är ett decemberbarn. Och så gillar jag högtiderna, alla helgon, advent och jul. Det är på något sätt en speciell känsla kring dessa helger, med eftertanke kring alla helgons där man tänker på alla man saknar och sen förväntan när första advent nalkas och man vet att julen är kring hörnet. I år blev Alla Helgons helgen lite extra. Det började med filmkväll och övernattning hos brorsan, som fortsatte "undervisningen" i Marvel's Agents serien. Vi hade klarat av Thor I och II tidigare och nu stod Captain America I och II på tur. Väldigt bra filmer om jag får säga det själv. Vi hann även med Bad Neighbours som var helt okej men ingen film jag kommer se om massa gånger. På lördagen blev det en tur till körgårn för att tända ljus, alltid lika speciellt att komma dit och se alla ljus som skiner i mörkret. Och efter det fika hos farmor. Där min faster och farbror samt kusin med sambo och barn anslöt. Det var första gången vi träffa lilla tösen som blir en månad idag. Väldigt liten och söt! Senast jag höll en så liten bebis var när brorsan var liten och eftersom jag själv bara var 2,5 år har jag inget minne av det. Så nu längtar jag ännu mer efter barn. Till den dagen får jag väl hålla till godo med kattskrället..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: