16 Juli 2014

Sommaren har inte riktigt släppt taget än, i alla fall inte där jag är. Igår hade vi ca 20 grader i solen vilket är alldeles lagom för min del. Lägg till en katt i knät också när jag satt ute och drack kaffe så var det alldeles perfekt. Samtidigt som jag gillar att värmen hänger kvar lite till så gillar jag hösten, att få ta på sig halsduk och mössa - tycker det är jättemysigt. Och saknar man sommaren alltför mycket kan man ju alltid titta på bilder från semester och drömma sig tillbaka.
 
Och drömt mig tillbaka är precis vad jag gjort idag medan jag väntat på att morgondiset ska skingras. Tillbaka till årets tripp till Motala. En anledning till att vi åkte dit, förutom att det är väldigt fint på sommaren att gå utmed kanalen, var att vi ville kolla in den nya bron som invigdes förra året. Kanske inte världens mest spännande sak kan tyckas men tycker nog som gammal Motalabo att det var lite spännande faktiskt att se hur det blev. Det började ju snackas om den redan när jag bodde där. Det blev i alla fall en heldag där vi hann med både Motormuseet, som inte riktigt var min grej men fina bilar var det, och en promenad upp till slussarna och tillbaka. Enda besvikelsen var att Glassrestaurangen Två Små Hus inte fanns längre, det var numera vanlig kulglass i bägare eller strut som gällde istället för de glasskreationer som fanns där innan. 
 
 
 
 
"Somewhere over the Rainbow"
 
 
Början på en båt som byggs lite på när det finns pengar, de hade fått upp nått "U" tror jag
när jag bodde i stan och så här långt hade de hunnit.. Går inte jättefort direkt..
 
Ett av kanalfåren
 
 
Greve Baltzar von Platens grav
 
 
Nya bron, och några båtar
 
 Broöppning
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Vilka somriga och fina bilder <3

Svar: Tack! Gillar bilderna i din header - väldigt fina! =)
Sara Karlsson

2014-09-19 @ 14:15:03
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: